Uutiset / 03.02.2017

Mediakunta kasvaa ja kehittyy

Journalistiliiton jäsenille tarkoitettu työosuuskunta Mediakunta on hyväksytty mukaan pitchaamaan ideaansa Media Honeypot -tapahtumaan 9. helmikuuta. Tapahtumasta haetaan vauhtia ja vinkkejä erityisesti Mediakunnan jäsenten osaamisen markkinointiin. Pitchauskisan voittaja saa Tekesiltä 5 000 euroa kehitysrahaa. Parhaat hankkeet pääsevät myös keskustelemaan Tekesin Media Fast Track -tuen saamisesta tapahtuman yhteydessä. Vireillä on rahoituksen saamiseksi ja liikeidean kehittämiseksi muitakin hankkeita, joista tiedotetaan myöhemmin. Mediakunta tarjoaa jäsenilleen laskutuspalvelun lisäksi muun muassa ammatillista neuvontaa, infotilaisuuksia ja mahdollisuuksia verkostoitua. Mediakunta hoitaa jäsentensä kirjanpidon, ja osuuskunnan kautta tehtävästä työstä kertyy työeläkettä. Jäsen voi keskittyä byrokratian sijasta omaan viestintäalan ydinosaamiseensa. Viestintäpalveluiden ostajille Mediakunta tarjoaa parhaat osaajat. Mediakuntalaisen työllistäminen on helppoa, kun asiakkaan ei tarvitse huolehtia työnantajavelvoitteista, verokorteista tai muusta paperityöstä. Asiakkaan vastuulla on vain laskun maksaminen. 9. tammikuuta perustetulla Mediakunnalla oli perjantaina 3.2. jo 36 jäsentä. Heidän joukkoonsa voit liittyä helposti Mediakunnan sivuilta löytyvällä sähköisellä liittymislomakkeella. Mukaan osuuskunnan omistajiksi ovat tervetulleita kaikki Journalistiliiton jäsenet.

Katso myös

Kaikki uutiset

Hovioikeuden päätös Viestikoekeskus-asiassa on erittäin huolestuttava ennakkotapaus

”Hovioikeus katsoi, että toimittajat voidaan tuomita myös jutuista, joita ei koskaan julkaistu. Tällä on ehdottomasti vaientamisvaikutus”, Journalistiliiton puheenjohtaja Marjaana Varmavuori sanoo.

Liitto tukenasi kesälläkin

Keskellä kesääkin jäsenemme voivat olla yhteydessä liittoon jäsenyyttä koskevissa asioissa sekä laki- ja työsuhdeasioissa.

Journalistiliitto: Ammattitaitoisia journalisteja tarvitaan rakentamaan luottamusta uutisiin

Suomalaisten luottamus uutisiin on edelleen vakaata ja maailman kärkeä, kertoo tänään 17. kesäkuuta julkaistu tutkimus.

Oxfordin yliopiston Reuters-instituutin Digital News Report 2025 -kyselytutkimuksesta selviää, että itse seuraamiinsa uutisiin luottaa Suomessa 75 prosenttia aikuisväestöstä. Useimpiin uutisiin luottavien määrä oli 67 prosenttia.