Uutiset / 03.02.2017

Mediakunta kasvaa ja kehittyy

Journalistiliiton jäsenille tarkoitettu työosuuskunta Mediakunta on hyväksytty mukaan pitchaamaan ideaansa Media Honeypot -tapahtumaan 9. helmikuuta. Tapahtumasta haetaan vauhtia ja vinkkejä erityisesti Mediakunnan jäsenten osaamisen markkinointiin. Pitchauskisan voittaja saa Tekesiltä 5 000 euroa kehitysrahaa. Parhaat hankkeet pääsevät myös keskustelemaan Tekesin Media Fast Track -tuen saamisesta tapahtuman yhteydessä. Vireillä on rahoituksen saamiseksi ja liikeidean kehittämiseksi muitakin hankkeita, joista tiedotetaan myöhemmin. Mediakunta tarjoaa jäsenilleen laskutuspalvelun lisäksi muun muassa ammatillista neuvontaa, infotilaisuuksia ja mahdollisuuksia verkostoitua. Mediakunta hoitaa jäsentensä kirjanpidon, ja osuuskunnan kautta tehtävästä työstä kertyy työeläkettä. Jäsen voi keskittyä byrokratian sijasta omaan viestintäalan ydinosaamiseensa. Viestintäpalveluiden ostajille Mediakunta tarjoaa parhaat osaajat. Mediakuntalaisen työllistäminen on helppoa, kun asiakkaan ei tarvitse huolehtia työnantajavelvoitteista, verokorteista tai muusta paperityöstä. Asiakkaan vastuulla on vain laskun maksaminen. 9. tammikuuta perustetulla Mediakunnalla oli perjantaina 3.2. jo 36 jäsentä. Heidän joukkoonsa voit liittyä helposti Mediakunnan sivuilta löytyvällä sähköisellä liittymislomakkeella. Mukaan osuuskunnan omistajiksi ovat tervetulleita kaikki Journalistiliiton jäsenet.

Katso myös

Kaikki uutiset

Journalistiliiton tes-kierros käynnistyy: Sopimukset 6000 jäsenelle vappuun mennessä

Journalistiliiton työehtosopimusten neuvottelukierros on alkamassa. Tällä kertaa kierros kestää puolisen vuotta. Ensimmäiset neuvottelut aloitetaan ennen joulua, viimeiset sopimukset umpeutuvat vapuksi.

Journalistinaisen palkkapäivä on 13.12. – tasa-arvoon kaksi viikkoa

Naisten palkkapäivä on laskennallinen päivä, jonka jälkeen naiset työskentelevät loppuvuoden palkatta, kun miehillä palkka juoksee vuoden loppuun asti.

Lähes kaksi kolmesta oireilee psyykkisesti elokuva- ja tv-alalla

Oireilu käy ilmi Työterveyslaitoksen kyselystä, johon vastasi yli 600 alan ammattilaista. Elokuva- ja tv-alan tuotantojen työhyvinvointia ei ole aiemmin laaja-alaisesti kartoitettu Suomessa.