Uutiset / 17.08.2011

Työelämän hankevalmistelu käyntiin lehdistössä

Yritysten menestys edellyttää liiketoiminnan kehittämisen ohella myös työorganisaation jatkuvaa kehittämistä. Hyvin toimiva työorganisaatio tuo yritykselle kilpailuetua ja tekijöille hyvinvointia.

 
Viestinnän Keskusliitto ja Suomen Journalistiliitto ovat näistä syistä käynnistäneet työelämän kehittämishankkeen valmistelun. Käytännön hankevalmistelusta vastaa YT Merja Helle Aalto-yliopiston Taideteollisesta korkeakoulusta.
 
Tavoitteena on verkostomainen hanke, jossa piloteissa voitaisiin kokeilla ja kehittää erilaisia työn tavoitteiden, työprosessien ja sisältöjen parantamisen menetelmiä. Hankeen sisältö määräytyy työelämän tarpeista. Niitä selvitetään syyskuun aikana mediayritysten johdolle sekä luottamusmiehille ja työsuojeluvaltuutetuille tehtävällä kyselyllä sekä haastatteluin.
 
Hanke tarjoaa yrityksille asiantuntemusta sekä mahdollistaa myös TEKES:n tuen. Kehityshanketta esitellään 26.9. klo 13 Helsingissä.
 
Lisätiedot hankkeesta liiton kehityspäällikkö Jaana Villikalta (jaana.villikka@vkl.fi) ja Merja Helteeltä (merja.helle@aalto.fi).
 
Tytti Oras

Katso myös

Kaikki uutiset

Vapaa tiedonvälitys ei toteudu Gazassa: journalistien tappamisen on loputtava  

Konflikti Gazassa on tuottanut mittaamattoman määrän kärsimystä ja tuhoa siviiliväestölle yhdeksän viime kuukauden aikana. Gazasta on muodostunut tiedonvälityksen musta-aukko. Humanitaarisen katastrofin todellista laajuutta ja inhimillistä hätää ei voi ymmärtää ilman journalistien aktiivista raportointia. Siksi on välttämätöntä taata edellytykset journalistien mahdollisimman vapaalle ja turvalliselle toiminnalle sotimisesta riippumatta. Tätä edellyttää myös kansainvälinen oikeus. Yhdistyneiden kansakuntien turvallisuusneuvosto on […]

Journalistiliitto palvelee myös läpi suven

Jäsenet voivat olla yhteydessä liittoon jäsenyyttä koskevissa asioissa sekä lakiasioissa.

Suomalaisten luottamus uutisiin pysyy vakaana – ”Kärkisijasta on syytä olla kiitollinen”

Nyt julkaistujen kyselytulosten perusteella maksuttoman verkkouutistarjonnan seuraaminen ei näytä vähentävän verkkouutisista maksamista. Päinvastoin ne, jotka seuraavat esimerkiksi Yleisradion verkkouutisia, myös maksavat verkkouutisista muita todennäköisemmin.