Uutiset / 14.12.2016

Mediakunta sai leijonalogon

Journalistiliiton 9.1. aloittavan työosuuskunnan logon on suunnitellut kuvittaja ja sarjakuvataiteilija Aiju Salminen.

”Mediakunnan logossa oleva leijona viittaa tietenkin Journalistiliiton tunnusleijonaan”, sanoo logon suunnitellut helsinkiläinen kuvittaja ja sarjakuvataiteilija Aiju Salminen. ”Leijona on laumaeläin, ja osuuskunnathan ovat eräänlaisia laumoja. Leijona on tietenkin myös ylväs ja juhlava eläin, logoon sopiva siis. Sen uhmakkuus ja voimallisuus viestii myös sitä että osuuskunnan laskut tulisi maksaa ajallaan.”

Katso myös

Kaikki uutiset

Journalistiliitto: Ammattitaitoisia journalisteja tarvitaan rakentamaan luottamusta uutisiin

Suomalaisten luottamus uutisiin on edelleen vakaata ja maailman kärkeä, kertoo tänään 17. kesäkuuta julkaistu tutkimus.

Oxfordin yliopiston Reuters-instituutin Digital News Report 2025 -kyselytutkimuksesta selviää, että itse seuraamiinsa uutisiin luottaa Suomessa 75 prosenttia aikuisväestöstä. Useimpiin uutisiin luottavien määrä oli 67 prosenttia.

Liitto tukenasi kesälläkin

Jäsenet voivat olla yhteydessä liittoon jäsenyyttä koskevissa asioissa sekä lakiasioissa. Juhannusaattona perjantaina 20.6. toimistomme on suljettu.

Journalistiliitto lahjoittaa rahaa Gazan journalistien turvaksi

Lahjoitus ohjataan Palestiinan journalistien perustamiin solidaarisuuskeskuksiin, joissa journalistit voivat työskennellä turvallisesti. Journalistiliitto on useasti vedonnut Gazan journalistien puolesta.