Uutiset / 14.12.2016

Mediakunta sai leijonalogon

Journalistiliiton 9.1. aloittavan työosuuskunnan logon on suunnitellut kuvittaja ja sarjakuvataiteilija Aiju Salminen.

”Mediakunnan logossa oleva leijona viittaa tietenkin Journalistiliiton tunnusleijonaan”, sanoo logon suunnitellut helsinkiläinen kuvittaja ja sarjakuvataiteilija Aiju Salminen. ”Leijona on laumaeläin, ja osuuskunnathan ovat eräänlaisia laumoja. Leijona on tietenkin myös ylväs ja juhlava eläin, logoon sopiva siis. Sen uhmakkuus ja voimallisuus viestii myös sitä että osuuskunnan laskut tulisi maksaa ajallaan.”

Katso myös

Kaikki uutiset

Journalistiliitto palvelee myös läpi suven

Jäsenet voivat olla yhteydessä liittoon jäsenyyttä koskevissa asioissa sekä lakiasioissa.

Luova ala vaatii päättäjiä perumaan yksityisen kopioinnin hyvityksen tuhoisan leikkauksen

Älä anna kulttuurin kadota -kampanja vaatii päättäjiä säilyttämään oikeudenmukaisen yksityisen kopioinnin hyvityksen. Hallituksen kehysriihen päättämä leikkaus 11 miljoonasta 5,5 miljoonaan olisi luovan alan järjestöjen mukaan perusteeton ja tuhoisa kulttuuritarjonnalle ympäri Suomen. Journalistiliitto on mukana kampanjassa.

Päivitetty elokuva- ja tv-alan häirinnän ehkäisyn opas on julkaistu

Kyseessä on päivitetty versio vuonna 2018 julkaistusta oppaasta, ja opas koskee nyt kattavammin epäasiallista kohtelua, häirintää ja seksuaalista häirintää. Oppaaseen on myös lisätty elokuva- ja tv-alan erityispiirteitä, ja se on saatavilla suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi.