Uutiset / 14.12.2016

Mediakunta sai leijonalogon

Journalistiliiton 9.1. aloittavan työosuuskunnan logon on suunnitellut kuvittaja ja sarjakuvataiteilija Aiju Salminen.

”Mediakunnan logossa oleva leijona viittaa tietenkin Journalistiliiton tunnusleijonaan”, sanoo logon suunnitellut helsinkiläinen kuvittaja ja sarjakuvataiteilija Aiju Salminen. ”Leijona on laumaeläin, ja osuuskunnathan ovat eräänlaisia laumoja. Leijona on tietenkin myös ylväs ja juhlava eläin, logoon sopiva siis. Sen uhmakkuus ja voimallisuus viestii myös sitä että osuuskunnan laskut tulisi maksaa ajallaan.”

Katso myös

Kaikki uutiset

Suomen Leijonan ritarimerkki Journalistiliiton edunvalvontajohtaja Petri Savolaiselle

Merkin myöntämisen perusteina ovat olleet muun muassa Savolaisen ansiokas työ itsensätyöllistäjien edunvalvonnassa.  Hän on yhteiskunnallisesti laajasti verkottunut ja on mukana useissa luottamustoimissa.

Painopisteitä 2025: tes, freetyö, neuvottelutuki, uusi tekijänoikeusstrategia

Liitto neuvottelee kesään 2025 mennessä kaikki media-alan työehtosopimukset. Kierros alkaa ennen joulua elokuva- ja televisiotuotannon työehtosopimusneuvotteluilla.

Liiton jäsenmaksut ensi vuonna ennallaan – työsuhteisen freen maksu uudistuu

Työsuhteisten freelancerien jäsenmaksu uudistuu ensi vuoden alusta alkaen. Uudistuksesta päätettiin liiton kevään valtuustossa. Maksu on 1.1.2025 lähtien kiinteä, 39 euroa kuukaudessa. Tähän asti työsuhteisten freelancereiden jäsenmaksu on ollut 1,4 prosenttia bruttotuloista.