Uutiset / 14.12.2016

Mediakunta sai leijonalogon

Journalistiliiton 9.1. aloittavan työosuuskunnan logon on suunnitellut kuvittaja ja sarjakuvataiteilija Aiju Salminen.

”Mediakunnan logossa oleva leijona viittaa tietenkin Journalistiliiton tunnusleijonaan”, sanoo logon suunnitellut helsinkiläinen kuvittaja ja sarjakuvataiteilija Aiju Salminen. ”Leijona on laumaeläin, ja osuuskunnathan ovat eräänlaisia laumoja. Leijona on tietenkin myös ylväs ja juhlava eläin, logoon sopiva siis. Sen uhmakkuus ja voimallisuus viestii myös sitä että osuuskunnan laskut tulisi maksaa ajallaan.”

Katso myös

Kaikki uutiset

Työhyvinvointitutkimus: Elokuva- ja tv-alan ammattilaiset haluavat kestävämpää työelämää

Tulosten mukaan vajaa kaksikolmasosaa vastaajista on psyykkisesti kuormittunut. Työssä jaksamista auttaa puolestaan koettu hyvä työn imu.

Journalistiliitto: Hallituksen päätös tukea Julkisen sanan neuvostoa on oikea 

Oikeusministeriö kertoi 4.9, että se esittää Julkisen sanan neuvoston toimintaan ensi vuodelle 102 000 euron avustusta. Tänä vuonna JSN sai toimintaansa valtiolta 135 000 euroa vuodessa. 

Kustannustoimittajien palkat nousevat lokakuussa

Lokakuun alusta korotetaan henkilökohtaisia palkkoja, vähimmäispalkkoja ja harjoittelupalkkoja. Lisäksi maksetaan yrityskohtainen erä.