Uutiset / 14.12.2016

Mediakunta sai leijonalogon

Journalistiliiton 9.1. aloittavan työosuuskunnan logon on suunnitellut kuvittaja ja sarjakuvataiteilija Aiju Salminen.

”Mediakunnan logossa oleva leijona viittaa tietenkin Journalistiliiton tunnusleijonaan”, sanoo logon suunnitellut helsinkiläinen kuvittaja ja sarjakuvataiteilija Aiju Salminen. ”Leijona on laumaeläin, ja osuuskunnathan ovat eräänlaisia laumoja. Leijona on tietenkin myös ylväs ja juhlava eläin, logoon sopiva siis. Sen uhmakkuus ja voimallisuus viestii myös sitä että osuuskunnan laskut tulisi maksaa ajallaan.”

Katso myös

Kaikki uutiset

Liitto tukenasi kesälläkin

Keskellä kesääkin jäsenemme voivat olla yhteydessä liittoon jäsenyyttä koskevissa asioissa sekä laki- ja työsuhdeasioissa.

Journalistiliitto: Ammattitaitoisia journalisteja tarvitaan rakentamaan luottamusta uutisiin

Suomalaisten luottamus uutisiin on edelleen vakaata ja maailman kärkeä, kertoo tänään 17. kesäkuuta julkaistu tutkimus.

Oxfordin yliopiston Reuters-instituutin Digital News Report 2025 -kyselytutkimuksesta selviää, että itse seuraamiinsa uutisiin luottaa Suomessa 75 prosenttia aikuisväestöstä. Useimpiin uutisiin luottavien määrä oli 67 prosenttia.

Katso vinkit onnistuneeseen kesäduuniin ja harjoitteluun

Tee parhaasi, mutta älä polta itseäsi loppuun. Työn ei kuulu valua vapaa-ajalle ja odotusten määräaikaisia kesureita ja harkkareita kohtaan ei tule olla kohtuuttomia.