Uutiset / 15.04.2025

Jäsenet näkyvät liiton kampanjassa: Puolustamme sinun oikeuttasi tietää

Työstään kampanjassa kertovat freelancer Jeanette Björqkvist (kuvassa vasemmalla), Lapin Kansan toimittaja Niina Lavia, freelancer Susani Mahadura ja Helsingin Sanomien valokuvaaja Rio Gandara. Kuva: Kai Widell

Journalistiliiton neljä jäsentä kertoo äsken alkaneessa kampanjassa omasta työstään ja journalismin merkityksestä yhteiskunnalle. Kampanjan teemana on "Puolustamme sinun oikeuttasi tietää"

Kampanjan tavoitteena on nostaa journalistien ja journalististen ammattien arvostusta sekä jäsenten että suuren yleisön silmissä. Tavoitteena on luoda ymmärrystä siitä, miten vaativaa työ on ja samalla miten merkityksellistä työ on suomalaisille ja yhteiskunnalle. 

Luomme myös jäsenillemme uskoa ja arvostusta omasta työstämme ja osaamisesta sekä yhteistä vahvuutta menossa oleviin työehtosopimusneuvotteluihin

Työstään kampanjassa kertovat freelancer Jeanette Björqkvist, Lapin Kansan toimittaja Niina Lavia, freelancer Susani Mahadura ja Helsingin Sanomien valokuvaaja Rio Gandara. Tiiviitä videoita voi nähdä Facebookissa ja Instagramissa helmi-toukokuun aikana.

Tutustu kampanjaan ja katso videot liiton nettisivuilta

Jokainen liiton jäsen voi halutessaan jakaa kampanjan sisältöjä omissa sosiaalisen median kanavissaan.

Seuraa liiton sosiaalisen median kanavia:

Facebook

Instagram


Katso myös

Kaikki uutiset

Liitto tukenasi kesälläkin

Jäsenet voivat olla yhteydessä liittoon jäsenyyttä koskevissa asioissa sekä lakiasioissa.

Journalistiliitto lahjoittaa rahaa Gazan journalistien turvaksi

Lahjoitus ohjataan Palestiinan journalistien perustamiin solidaarisuuskeskuksiin, joissa journalistit voivat työskennellä turvallisesti. Journalistiliitto on useasti vedonnut Gazan journalistien puolesta.

Jaakko neuvoo kesällä työelämän kysymyksissä

”Tunnen Journalistiliiton hyvin liiton pitkäaikaisena jäsenenä ja aktiivina. Oli luontevaa hakeutua harjoitteluun tuttuun liittoon,” sanoo liiton kesätyöntekijä Jaakko Sauvola.