Uutiset / 28.11.2024

Lisää tehoa jäsenhankintaan suosittelukampanjalla

Journalistiliiton valtuusto hyväksyi Helsingin Seudun Journalistien (HSJ) aloitteen siitä, että liitto kokeilisi jäsenhankinnassa jäsenyyden suosittelua.

Siinä jäsenet kertovat liitosta kollegoilleen, ystävilleen ja tuttavilleen, jotka työskentelevät Journalistiliiton jäsenaloilla, ja suosittelevat jäsenyyttä heille. Korvaukseksi uuden jäsenen rekrytoinnista he saavat palkkion.

Useissa ammattiliitoissa on vastaava suosittele jäsenyyttä -käytäntö.

Liitto käynnistää suosittelukampanjan ensi vuonna. Kampanja kestää vuoden 2025 loppuun asti. Uudesta rekrytoidusta jäsenestä saa lahjakortin. Kampanja koskee työsuhteisia ja freelancereita.

Lahjakortit lähetetään suosittelijalle, kun uusi jäsen on maksanut jäsenmaksunsa. Kampanjalla halutaan tavoittaa etenkin freelancereita ja viestijöitä.

Kampanjan tuloksia ja jatkoa arvioidaan keväällä 2026 liiton valtuuston kokouksessa.


Katso myös

Kaikki uutiset

Javier Milein sota Argentiinan mediaa vastaan

“Emme vihaa toimittajia tarpeeksi”, on yksi presidentin tuoreimmista lausunnoista. Samalla se on oire syvenevästä kriisistä sananvapauden ympärillä.

Journalistiliitto: Ammattitaitoisia journalisteja tarvitaan rakentamaan luottamusta uutisiin

Suomalaisten luottamus uutisiin on edelleen vakaata ja maailman kärkeä, kertoo tänään 17. kesäkuuta julkaistu tutkimus.

Oxfordin yliopiston Reuters-instituutin Digital News Report 2025 -kyselytutkimuksesta selviää, että itse seuraamiinsa uutisiin luottaa Suomessa 75 prosenttia aikuisväestöstä. Useimpiin uutisiin luottavien määrä oli 67 prosenttia.

Liitto tukenasi kesälläkin

Keskellä kesääkin jäsenemme voivat olla yhteydessä liittoon jäsenyyttä koskevissa asioissa sekä laki- ja työsuhdeasioissa.