Uutiset / 30.04.2018

Muista osallistua työmarkkinatutkimukseen

Journalistiliitto selvittää jäsentensä palkkaustietoja vappuaattona 30.4. jäsenille lähetetyllä työmarkkinatutkimuksella. Työmarkkinatutkimus lähetetään kaikille työsuhteessa tehtävää toimitus- ja ohjelmatyötä tekeville liiton jäsenille, siis noin 7 000 jäsenelle. Kysely toteutetaan nyt ensimmäistä kertaa vain sähköisenä. Liitto toivoo kyselyn saaneiden osallistuvan tutkimukseen ja vastaavan kysymyksiin huolellisesti. Kattava aineisto tarjoaa liitolle mahdollisuudet ajaa mahdollisimman tehokkaasti jäsenistön etuja. Tutkimuksen tulokset valmistuvat syyskuun alussa. Vastanneiden kesken arvotaan palkintona viikko liiton lomatalossa, voittajan valinnan mukaan joko Saariselällä tai Vierumäellä. Lisäksi vastanneiden kesken arvotaan kaksi aktiivisuusranneketta (arvo noin 100 €). Tutkimuksen käytännön toteuttaja on Kantar TNS Oy. Lähempiä tietoja tutkimuksesta antavat Journalistiliitossa edunvalvontajohtaja Petri Savolainen, petri.savolainen@journalistiliitto.fi, puh. 050-534 2485 ja Kantar TNS Oy:ssä tutkimusjohtaja Sakari Nurmela, e-mail sakari.nurmela@kantar.com, puh. 040-578 5080.

Katso myös

Kaikki uutiset

Vapaa tiedonvälitys ei toteudu Gazassa: journalistien tappamisen on loputtava  

Konflikti Gazassa on tuottanut mittaamattoman määrän kärsimystä ja tuhoa siviiliväestölle yhdeksän viime kuukauden aikana. Gazasta on muodostunut tiedonvälityksen musta-aukko. Humanitaarisen katastrofin todellista laajuutta ja inhimillistä hätää ei voi ymmärtää ilman journalistien aktiivista raportointia. Siksi on välttämätöntä taata edellytykset journalistien mahdollisimman vapaalle ja turvalliselle toiminnalle sotimisesta riippumatta. Tätä edellyttää myös kansainvälinen oikeus. Yhdistyneiden kansakuntien turvallisuusneuvosto on […]

Journalistiliitto palvelee myös läpi suven

Jäsenet voivat olla yhteydessä liittoon jäsenyyttä koskevissa asioissa sekä lakiasioissa.

Suomalaisten luottamus uutisiin pysyy vakaana – ”Kärkisijasta on syytä olla kiitollinen”

Nyt julkaistujen kyselytulosten perusteella maksuttoman verkkouutistarjonnan seuraaminen ei näytä vähentävän verkkouutisista maksamista. Päinvastoin ne, jotka seuraavat esimerkiksi Yleisradion verkkouutisia, myös maksavat verkkouutisista muita todennäköisemmin.