Solidaarisuuskampanja sai alkunsa Otavamediasta, jonka yt-neuvotteluissa työpaikkansa uhkaa menettää noin 80 työntekiijää. Heistä valtaosa on Suomen Journalistiliiton jäseniä.Muita yt-neuvotteluja käydään parhaillaan myös mm. TS-yhtymässä, Kotimaa-yhtiöissä, Sanoma Kaupunkilehdissä, Allerissa ja Sanoma Magazinesissa.Otavamedian toimitusosastossa toivotaan, että vihreästä nauhasta tulee tuen symboli kaikille yt-neuvottelujen kohteena oleville, niin omassa toimituksessa kuin muuallakin.Vihreän nauhan voi sitoa rintaansa ihan miten haluaa eikä nauhan leveyden tai sävynkään kanssa ole niin tarkkaa. Ajatus on tärkein.Keskiviikkona Tallinnassa alkaneilla luottamushenkilöpäivillä nauhan solmi rintaansa jo noin 90 luottamushenkilöä. Kopioikaa ideaa vapaasti!