Uutiset / 19.04.2016

Liitto tutkii journalistien palkkausta

Noin 2 300 Journalistiliiton työsuhteista jäsentä saa lähipäivinä postissa TNS-Gallupin kyselytutkimuslomakkeen.

Kyse on media-alan palkkausta selvittävästä työmarkkinatutkimuksesta, jonka Journalistiliitto tekee noin joka toinen vuosi.

Tutkittavana ovat huhtikuun 2016 palkat, joten vastaamiseen tarvitaan huhtikuun palkkalaskelma.

Vastauksia odotetaan vain niiltä, jotka saavat lomakkeen postitse. Kyselyyn voi vastata paitsi paperilomakkeella, myös sähköisesti. Sähköinen lomake löytyy osoitteesta http://www.gallupnet.fi/journalistiliitto. Paperinen kysymyslomakke kannattaa pitää käsillä, vaikka vastaisikin sähköisesti. Siitä löytyvät vastaamiseen tarvittavat tunnukset.

Tutkimuksen tulokset ovat tärkeitä, kun liitto suunnittelee edunvalvontaansa. Ensimmäiset tulokset saadaan luultavasti kesän lopulla.

 Vastauksia odotamme 6.5.2016 mennessä. Vastanneiden kesken arvotaan lomaviikko Saariselällä tai Vierumäellä sekä kaksi aktiivisuusranneketta.


Lisätietoja järjestöasiamies Marja Palmuselta (marja.palmunen(at)journalistiliitto.fi / 050 359 3829)


Katso myös

Kaikki uutiset

Suomalaisten luottamus uutisiin pysyy vakaana – ”Kärkisijasta on syytä olla kiitollinen”

Nyt julkaistujen kyselytulosten perusteella maksuttoman verkkouutistarjonnan seuraaminen ei näytä vähentävän verkkouutisista maksamista. Päinvastoin ne, jotka seuraavat esimerkiksi Yleisradion verkkouutisia, myös maksavat verkkouutisista muita todennäköisemmin.

Journalistiliitto palvelee myös läpi suven

Jäsenet voivat olla yhteydessä liittoon jäsenyyttä koskevissa asioissa sekä lakiasioissa.

Luova ala vaatii päättäjiä perumaan yksityisen kopioinnin hyvityksen tuhoisan leikkauksen

Älä anna kulttuurin kadota -kampanja vaatii päättäjiä säilyttämään oikeudenmukaisen yksityisen kopioinnin hyvityksen. Hallituksen kehysriihen päättämä leikkaus 11 miljoonasta 5,5 miljoonaan olisi luovan alan järjestöjen mukaan perusteeton ja tuhoisa kulttuuritarjonnalle ympäri Suomen. Journalistiliitto on mukana kampanjassa.