Uutiset / 06.06.2016

Keksi nimi SJL:n palveluyhtiölle!

Journalistiliiton odotettu työosuuskunta aloittaa toimintansa vuoden 2016 aikana.  Voittoa tavoittelematon media-alan palveluyhtiö auttaa liiton jäseniä freetyön tekemisessä. Osuuskuntana perustettava yhtiö on jäsenensä työnantaja ja hoitaa työnantajavelvollisuuksia, kuten palkanmaksun, sotu- ja eläkemaksujen maksamisen, verojen maksamisen sekä kirjanpidon ja tilinpäätöksen.

Yhtiön nimi ratkaistaan kilpailulla, joka on avoin kaikille Journalistiliiton jäsenille. Siihen saa osallistua niin monella ehdotuksella kuin haluaa. Kisan voittajalle maksetaan 500 euron palkkio.

Lähetä ehdotuksesi viimeistään sunnuntaina 19.6. osoitteeseen nimikilpailu@journalistiliitto.fi. Liitä mukaan yhteystietosi.

Voittajan valitsee liiton kokoama raati. Voittaja ja työosuuskunnan nimi julkistetaan syksyyn mennessä.

Työosuuskunnan toimintaperiaatteista, toiminnan aloittamisen aikatauluista ja muista yksityiskohdista tiedotetaan tarkemmin kesän sekä alkusyksyn aikana.

MUOKATTU 8.6.: Voittaja julkistetaan myöhemmin kuin alun perin ilmoitettiin.


Katso myös

Kaikki uutiset

Vapaa tiedonvälitys ei toteudu Gazassa: journalistien tappamisen on loputtava  

Konflikti Gazassa on tuottanut mittaamattoman määrän kärsimystä ja tuhoa siviiliväestölle yhdeksän viime kuukauden aikana. Gazasta on muodostunut tiedonvälityksen musta-aukko. Humanitaarisen katastrofin todellista laajuutta ja inhimillistä hätää ei voi ymmärtää ilman journalistien aktiivista raportointia. Siksi on välttämätöntä taata edellytykset journalistien mahdollisimman vapaalle ja turvalliselle toiminnalle sotimisesta riippumatta. Tätä edellyttää myös kansainvälinen oikeus. Yhdistyneiden kansakuntien turvallisuusneuvosto on […]

Journalistiliitto palvelee myös läpi suven

Jäsenet voivat olla yhteydessä liittoon jäsenyyttä koskevissa asioissa sekä lakiasioissa.

Suomalaisten luottamus uutisiin pysyy vakaana – ”Kärkisijasta on syytä olla kiitollinen”

Nyt julkaistujen kyselytulosten perusteella maksuttoman verkkouutistarjonnan seuraaminen ei näytä vähentävän verkkouutisista maksamista. Päinvastoin ne, jotka seuraavat esimerkiksi Yleisradion verkkouutisia, myös maksavat verkkouutisista muita todennäköisemmin.