Nyheter / 17.12.2010

JSN:n ilmoitus- ja mainoskampanja käynnistyy

Julkisen sanan neuvoston perjantaina 17.12.2010 julkistamia uudistuksia tukee erillinen ilmoitus- ja mainoskampanja, joka pyörähtää käyntiin joulun alla sanoma- ja aikakauslehdissä. Televisio- ja radiokanavat liittyvät kampanjaan myöhemmin. Kampanja jatkuu tammikuun loppuun asti.

Yhteiskunnallisen ilmoitus- ja mainoskampanjassa kerrotaan yleisölle suomalaisen itsesääntelyjärjestelmän periaatteista, Julkisen sanan neuvostosta sekä sananvapaudesta. Kampanja valistaa lisäksi yleisöä siitä, miten kannattaa toimia, jos kokee tulleensa väärin kohdelluksi mediassa.

Printtimedialle suunnatun ilmoituskampanjan on toteuttanut helsinkiläinen mainostoimisto Dynamo. Tuotantokustannuksista vastaavat Sanomalehtien Liitto, Aikakausmedia ja Journalistiliitto.

Viisi erillistä ilmoitusta sisältävä printtimedia-aineisto annetaan vapaasti Sanomalehtien Liiton ja Aikausmedian jäsenlehtien ja Journalistin käyttöön. Yksittäiset lehdet päättävät, lähtevätkö ne mukaan kampanjaan ja montako ilmoitusta ne julkaisevat.

Yleisradio tuottaa printtimedian ilmoituskampanjan sanomien perusteella omiin välineisiinsä sopivat versiot. Ne ilmestyvät ruutuihin tammikuun puolivälissä. Myös tv-kanava Nelonen tulee mukaan kampanjaan.

---

Lisätietoja:

JSN:n puheenjohtaja Risto Uimonen 040 552 0206


Svara på förbundets löneundersökning

Finlands Journalistförbund gör en löneundersökning bland de medlemmar som är i ett anställningsförhållande. Information om löner, vilken ges direkt av medlemmarna, utgör grunden för en effektiv intressebevakning.

Manu Haapalainen får tillsvidareanställning vid tidningen Journalisten

Manu Haapalainen, 51, har fått en tillsvidareanställning vid tidningen Journalisten.

Fler tvister och omställningsförhandlingar – förbundet hjälper

Tvister som berörde Journalistförbundets medlemmars arbetsförhållanden, uppsägningar och arvoden ökade i fjol jämfört med året innan.