Nyheter / 17.12.2010

JSN:n ilmoitus- ja mainoskampanja käynnistyy

Julkisen sanan neuvoston perjantaina 17.12.2010 julkistamia uudistuksia tukee erillinen ilmoitus- ja mainoskampanja, joka pyörähtää käyntiin joulun alla sanoma- ja aikakauslehdissä. Televisio- ja radiokanavat liittyvät kampanjaan myöhemmin. Kampanja jatkuu tammikuun loppuun asti.

Yhteiskunnallisen ilmoitus- ja mainoskampanjassa kerrotaan yleisölle suomalaisen itsesääntelyjärjestelmän periaatteista, Julkisen sanan neuvostosta sekä sananvapaudesta. Kampanja valistaa lisäksi yleisöä siitä, miten kannattaa toimia, jos kokee tulleensa väärin kohdelluksi mediassa.

Printtimedialle suunnatun ilmoituskampanjan on toteuttanut helsinkiläinen mainostoimisto Dynamo. Tuotantokustannuksista vastaavat Sanomalehtien Liitto, Aikakausmedia ja Journalistiliitto.

Viisi erillistä ilmoitusta sisältävä printtimedia-aineisto annetaan vapaasti Sanomalehtien Liiton ja Aikausmedian jäsenlehtien ja Journalistin käyttöön. Yksittäiset lehdet päättävät, lähtevätkö ne mukaan kampanjaan ja montako ilmoitusta ne julkaisevat.

Yleisradio tuottaa printtimedian ilmoituskampanjan sanomien perusteella omiin välineisiinsä sopivat versiot. Ne ilmestyvät ruutuihin tammikuun puolivälissä. Myös tv-kanava Nelonen tulee mukaan kampanjaan.

---

Lisätietoja:

JSN:n puheenjohtaja Risto Uimonen 040 552 0206


Priset för utvecklingsjournalistik till Tommi Nieminen och Sami Kero för valreportage

Temat för Priset för utvecklingsjournalism 2024 var demokrati och yttrandefrihet. Priset har vunnits av Tommi Nieminen och Sami Kero för sin artikel ”Maapallon mahtavin vaalisirkus” (Helsingin Sanomat).

Uppsägningarna på Yle försvagar regionernas röst

En så omfattande minskning av antalet arbetstagare leder till att finländarnas möjligheter att få information försvagas på ett betydande sätt.

Fullmäktige väljer ny ordförande för Journalistförbundet den 14 mars

Förslag om ny ordförande presenteras på fullmäktiges möte.